ما در زمینه طراحی سایت بی رقیب هستیم.

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است.

ما در زمینه طراحی سایت بی رقیب هستیم.

اطلس ساختار داده یک شرکت نوین و متخصص در زمینه فناوری اطلاعات است.

طراحی حرفه ای وب سایت، طراحی و ساخت اپلیکیشن و هم چنین مشاوره دیجیتال مارکتینگ از جمله خدمات ما است.

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت فروشگاهی

 

ویژگی های به کار رفته در طراحی سایت فروشگاهی بسیار بیشتر از یک طراحی سایت غیر فروشگاهی است. برای دانستن این ویژگی ها، ابتدا باید بدانیم که طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ صرف‌نظر از مدل کسب‌وکار و نوع خدمات ارائه‌شده، نکات زیر کمک می­کند تا طراحی سایت فروشگاهی خوب و کارآمدی داشته باشیم.

 

 
انتخاب نام مناسب (Domain Name و هاست (Host))
انتخاب نام مناسب برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و کارآمد بسیار مهم است. زیرا این امر در بهینه‌سازی سئو توسط موتورهای جستجو تأثیر مستقیمی دارد. شما می‌توانید برای بررسی نام‌های پیشنهادی خود با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو مشورت کنید. شرکت‌های معتبر طراحی سایت همین­طور به مشتریان خود کمک می‌کنند تا با توجه به نوع کاربران و الزامات فروشگاه اینترنتی، هاست مناسبی برای وب سایت تهیه شود.

 
صفحه اصلی (Homepage)

صفحه اصلی وب سایت یک فروشگاه اینترنتی، چهره اصلی کسب‌وکار شما است. صفحه اصلی در تمام وب سایت‌ها بسیار مهم است. اما  راه اندازی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هویت وب سایت شما محسوب می‌شود. طراحی سایت فروشگاهی باید به‌گونه‌ای باشد که در کمترین زمان ممکن کاربرانی که وارد وب سایت شما شده‌اند دقیقا بدانند شما چه چیزی می‌فروشید و یا چه خدماتی ارائه می‌دهید. اینکه کسب‌وکارتان تاکنون چه قدر فروخته است و یا شما از چه مشاورانی کمک گرفته‌اید تا می­توانید در صفحات دیگری مانند صفحه درباره ما توضیح دهید.

ثانیه‌ها طلایی ابتدایی ورود کاربران به وب سایت را از دست ندهید! طراحی گرافیکی وب سایت فروشگاه اینترنتی باید به‌گونه‌ای باشد که شما بتوانید بیشترین استفاده را از ثانیه‌های ابتدایی ورود کاربران ببرید و اطلاعات اولیه را به ساده‌ترین و مستقیم‌ترین شکل به آن­ها منتقل کنید. ابزارهای آنالیز وب‌سایت مانند گوگل آنالیکیس، به شما این اطلاعات را می­دهد که چه تعداد از کاربران تنها چند ثانیه صفحه اصلی را بازدید کرده‌اند و بعد وب سایت شما را ترک کرده‌اند، یکی از دلایل سردرگمی کاربران می‌تواند طراحی نامناسب صفحه اول وب سایت فروشگاه اینترنتی شما باشد.

یک صفحه اصلی خوب، صفحه‌ای است که کاربران به‌راحتی و با یک تجربه کاربری خوب، به دسته‌بندی‌های محصولات  هدایت شوند. همین‌طور اعلان‌ تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه در آن به‌خوبی نشان داده‌شده باشد.

هم چنین، برای پاسخ دادن به سؤالات کاربران در مورد محصولات و خدمات، می‌توان از امکان گفتگو آنلاین online chat)) در صفحه اصلی استفاده کرد. پاسخ دادن به سؤالات آنلاین کاربران یکی از مواردی است که می‌تواند تبدیل به یکی نقاط قوت فروشگاه اینترنتی شما شود. البته درصورتی‌که قسمتی از نیروی فروش شما واقعاً بر آن متمرکز باشد. آمارها نشان می‌دهد که استفاده از گفتگو آنلاین تا 73% موجب افزایش فروش یک فروشگاه اینترنتی می‌شود.


پیشنهاد‌های ویژه و تبلیغاتی 
بعد از طراحی سایت فروشگاهی موفق، برای حفظ و نگهداری آن نیاز به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی داریم. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق، باید بتوانیم مشتریان جدیدی جذب کنیم و مشتریان قبلی را نیز وفادار نگه‌داریم. در این مرحله می‌توانیم از طرح‌های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) کمک بگیریم. یک طراحی سایت فروشگاهی خوب، طراحی سایتی است که تمام بسترهای لازم برای دیجیتال مارکتینگ، مانند ایمیل مارکتنیگ (Email Marketing)، عضویت در خبرنامه و... را داشته باشد.

 
صفحه‌های دسته‌بندی  (Category Pages)
تصور کنید که فروشگاه اینترنتی شما یک فروشگاه معمولی است. صفحه‌های دسته‌بندی دقیقاً مشابه همان قفسه‌ها و کمدهایی هستند که محصولات شما در آن قرار می‌گیرد. نحوه چیدن محصولات باید به‌گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند به‌راحتی محصول خود را انتخاب کنند. برای راحتی جستجو، می‌توان از گزینه‌های فیلتر کردن و یا مرتب کردن برحسب: قیمت، محبوبیت، هرگونه مشخصات فیزیکی مانند رنگ و سایز و یا نام شرکت سازنده استفاده کرد.

خب چه چیزی باید درون قفسه یک فروشگاه اینترنتی باشد؟

عکس محصولات، توضیحات مفید درباره مشخصات فنی و کاربری‌های کالا، قیمت و نحوه افزودن به سبد خرید.

به همراه اطلس ساختار داده مروری به این موارد خواهیم داشت.

برای خواندن کامل مقاله طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

  • ۹۸/۰۹/۰۴
  • atlas data

نظرات (۲)

  • ehsangold ehsangold
  • ببخشید من دوتا سوال داشتم

    به نظرتون با شرایط فعلی که نمیدونیم تو آینده سایتا با هاست خارجی میتونن فعالیت کنند یا نه .... به هاست های ایرانی انتقال بدیم هاستمونو؟؟

    تاثیر داره که هاستتون جایی باشه که بازدیدتون مال اونجاست؟

    راستی محصول جدید سایت ما بارگزاری شد

    دوست داشتید سر بزنید خوشحال میشم:

    مشاهده قیمت و خرید انگشتر طلای نگین دار کد 542

    پاسخ:
    سلام
    باتوجه به قطعی اینترنت در ایران بستگی داره که شما کاربرانی که در ایران دارید براتون مهمه که اگه اینطوره از سرور داخل ایران استفاده کنید ولی اگه سئو و رتبه در گوگل براتون مهم باشه، از سرور خارج از ایران باید استفاده کنید.
  • ehsangold ehsangold
  • من بازدیدم بیشتر برای داخل ایران هست اما اولویتم رتبه گوگل هست

    پس فکر کنم بهتر باشه فعلا خارج بمونه هاست

    خیلی ممنونم از پاسخگوییتون...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی